PR – Public Relations. Adica tehnica de a modela si mentine o imagine a unei companii/institutii/persoane in ochii publicului. O caracteristica importanta fata de publicitate este INFLUENTA. Prin mecanismele de relatii publice se incearca influentarea publicului, spre deosebire de publicitate, unde este vorba de a cumpara spatiu de expunere. Rezultatul final al PR-ului poate fi expunerea intr-un site, o publicatie sau un blog.

PR online reprezinta aplicarea tehnicilor de relatii publice in mediul online. Compania specializate ofera clientilor cu magazine online posibilitatea de a beneficia de expunere in mediul virtual.

Comunicatele de presa reprezinta o metoda eficienta de a transmite comunicarile website-ului / magazinului tau online si de a crea brand awareness. De asemenea, folosind o serie de tactici si instrumente, poti creste promovabilitatea comunicarilor tale si masura rezultatele acestora.

Pasi de parcurs

1. Obiective si strategie. Ce anume doresti pentru magazinul tau online de la serviciul de PR in mediul virtual ? Din momentul in care ai stabilit obiectivele, se poate propune o strategie de comunicare.

2. Canale de PR. Dupa elaborarea strategiei, decide care sunt cele mai potrivite canale de comunicare si actioneaza in acea directie.

3. Mesajul propriu-zis. Fie ca este vorba despre un text publicitar, un articol sau alt tip de comunicare, el trebuie transformat intr-un comunicat de presa. Urmeaza regulile caracteristice acestui tip de comunicare, include cuvinte cheie si linkuri relevante, maximizand astfel potentialul de influentare al mesajului tau.

4. Transmisia pe canale de comunicare. Targetand mesajul tau pe canalele de comunicare potrivite mareste expunerea website-ului tau. Daca sunt indeplinite cerintele respectivelor canale de comunicare, exista sanse mari ca mesajul tau sa fie preluat de publicatiile online.

5. Masurarea rezultatelor. Folosind instrumente specifice, poti monitoriza rezultatele interactiunii mesajului tau cu publicul tinta.

 

Care sunt beneficiile?

 

1. Potential de crestere a traficului catre site-ul afacerii tale.

2. Contributie la SEO. Prin comunicatele de presa online se realizeaza practic un schimb de linkuri intre site-ul tau si site-urile specializate in comunicare online. Acest lucru creste sa in ochii motoarelor de cautare, rezultand intr-o potentiala crestere a relevantei.

3. Cresterea statutului de expert. Prin comunicari dese si eficiente, afacerea ta isi sporeste autoritatea in domeniul sau de activitate.

4. Mai multi potentiali clienti devin constienti de brandul tau.

5. PR-ul ofera o noua forma de comunicare de mesaje targetate catre publicul tau tinta.

Speram ca aceste randuri te ajuta sa intelegi de ce PR –ul este ceva ce merita o investitie in timp, si de ce nu, bani, acolo unde bugetul o permite. In acest mod, iti asiguri o cale mai rapida spre succesul dorit!