Search Engine Optimisation, sau SEO, este activitatea prin care ne asigurăm că un site web poate fi găsit căutând după cuvintele şi frazele relevante relativ la oferta site-ului. Deşi SEO poate fi considerat un fel de control al calităţii pentru site-uri web, este unul dintre cel mai puţin înțelese domenii de activitate.

SEO are ca scop îmbunătăţirea poziţiei unui site în motoarele de căutare. Google este, de departe, cel mai important motor de căutare, aşa că exemplele noastre se vor referi la Google.

Căutările Google returnează pagini pe care aceste le consideră relevante şi cu autoritate. Relevanţa este dată de conţinutul paginii, iar autoritatea se cântăreşte prin prisma numărului şi calităţii link-urilor primite de la alte pagini.

Pe scurt, pentru ca pagina ta să apară în căutările Google, trebuie să aibă conţinut relevant şi să primească link-uri de la alte pagini.

Cum obţinem aceste link-uri? Creând conţinut de calitate. Conţinutul de calitate interesează cititorii, iar aceştia, la rândul lor, îl menţionează în paginile lor, pe feed-urile de Twitter, pe forumuri etc. Aceste menţiuni sunt interpretate de Google ca semne de autoritate şi, în timp, pagina ta va apărea mai des şi mai sus în căutările Google.

Deci, este foarte simplu: scrie conţinut de calitate! Calitatea conţinutului îţi va aduce menţiuni pe alte site-uri, menţiuni care îţi sporesc autoritatea, rezultând într-o poziţie mai bună în căutările Google.

(Sursa)