Alexandra Tachalova, brand manager la SEMrush, demontează şapte dintre cele mai întâlnite mituri despre SEO. Iată, pe scurt, care sunt acestea:

  1. SEO nu funcţionează.

44% dintre clienţi fac primul pas în cumpărarea unui produs sau serviciu prin căutarea acestuia pe un motor de căutare. Totodată, potrivit studiilor, utilizatorii au tendinţa de a ignora anunţurile plătite, accesând rezultatele organice.

  1. SEO este costisitor.

Chiar dacă plătiţi un expert SEO pentru optimizarea site-ului dumneavoastră, rezultatele muncii acestuia sunt de durată, spre deosebire de campaniile AdWords, cu efect instant şi ale căror beneficii se sfârşesc concomitent cu bugetul alocat.

  1. Fac afaceri în modul tradiţional, nu am nevoie de SEO.

Faptul că nu vă promovaţi afacerea online este o oportunitate irosită. Un mare procent dintre cumpărători îşi începe căutarea produsului, serviciul dorit pe internet.

  1. SEO necesită prea mult timp investit, prefer varianta PPC (Pay per click).

Spre deosebire de o campanie PPC, cu investiţii constante şi tot mai costisitoare, dar care generează rezultate instant, SEO creşte autoritatea site-ului dumneavoastră, fără o creştere a costurilor.

  1. SEO presupune să-mi schimb site-ul.

Fără un site bine optimizat nu mai contează nici măcar eforturile SEO, eşecul este sigur.

  1. SEO se schimbă prea repede.

Este adevărat, algoritmii Google se schimbă de câteva ori pe an. Însă foarte probabil că aceste schimbări nu vor afecta site-ul dumneavoastră, mai ales dacă aveţi un expert SEO care să se asigure că pagina nu va fi penalizată de Google.

  1. SEO poate fi automatizat

SEO automatizat este o practică spam care nu are nimic de-a face cu ansamblul de procese de marketing. O investiţie inteligentă presupune atât resurse umane care să optimizeze natural site-ul dumneavoastră, cât şi toolkit-uri.

Sursa